It’s not what you know but who you know: Heterogeneous peer effects at a Colombian university

Título traducido de la contribución: No es lo que sabes sino a quién conoces: Efectos de pares heterogéneos en una universidad Colombiana

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

This paper uses matched survey and administrative data on first-year Economics students who were studying at the Javeriana University in Bogotá, Colombia, in 2015 in order to estimate peer effects on student grades. We employ the strategy proposed by De Giorgi, Pellizzari & Redaelli (2010) to identify and estimate these peer effects. Our results show that peer effects are economically significant in their context, that they result from the sharing of specific rather than general skills among peers, and that they flow mainly from peers with whom students interact frequently and who are considered to be leaders.

Título traducido de la contribuciónNo es lo que sabes sino a quién conoces: Efectos de pares heterogéneos en una universidad Colombiana
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)53-88
Número de páginas36
PublicaciónDesarrollo y Sociedad
Volumen2018
N.º80
DOI
EstadoPublicada - ene. 2018

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'No es lo que sabes sino a quién conoces: Efectos de pares heterogéneos en una universidad Colombiana'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto