El reguetón como síntoma: consideraciones sobre la modernidad tardía

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Within the spirit of Walter Benjamin's thought, who saw great symptoms of industrial modernity in small things, this text approaches reggaeton with the aim of understanding some characteristic contradictions of the present. An aesthetic of saturation, a poetics of appropriation and the alteration of the voice using Auto-Tune, are definitive features to understand the reasons why this musical genre mobilizes crowds, as much as it is the object of angry rejections in the context of today's digital societies.

Título traducido de la contribuciónReggaeton as a symptom: considerations on late Modernity
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)221-249
Número de páginas29
PublicaciónIdeas y Valores
Volumen72
N.º182
DOI
EstadoPublicada - 2024
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • appropriation
  • Auto-Tune
  • Internet
  • Internet 2.0
  • Late Modernity
  • Reggaeton
  • symptom

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El reguetón como síntoma: consideraciones sobre la modernidad tardía'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto