Efficiency and quality in Colombian education: An application of the metafrontier Malmquist-Luenberger productivity index

Título traducido de la contribución: Eficiencia y calidad en la educación colombiana: una aplicación del índice de productividad metafrontera Malmquist-Luenberger

Alexei Arbona Estrada, Victor Gímenez García, Sebastian Lopez Estrada, Diego Prior

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

18 Citas (Scopus)

Resumen

This study uses the metafrontier Malmquist-Luenberger index to measure changes in the productivity of 4587 schools in the Colombian education system. Public and private schools are differentiated and all the schools participated in the Saber 11 standardized test between 2014 and 2017 in the subjects of mathematics, reading, sciences, social and citizen sciences and English. This methodology is appropriate to measure productivity while using good and bad outputs in the educational context. The general results indicate deterioration in both sectors; this behavior is due to the change in best practices and the change in efficiency. Large gaps are also found between departments.

Título traducido de la contribuciónEficiencia y calidad en la educación colombiana: una aplicación del índice de productividad metafrontera Malmquist-Luenberger
Idioma originalInglés
Número de artículo101122
Páginas (desde-hasta)1
Número de páginas10
PublicaciónSocio-Economic Planning Sciences
Volumen79
DOI
EstadoPublicada - feb. 2022

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Eficiencia y calidad en la educación colombiana: una aplicación del índice de productividad metafrontera Malmquist-Luenberger: An application of the metafrontier Malmquist-Luenberger productivity index'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto