Uso de foros virtuales para la enseñanza de la asignatura de fluídos y termondinámica. Una experiencia en la Pontificia Universidad Javeriana

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

A virtual tool has been implemented, i.e., a discussion forum designed for the Fluids and Thermodynamics course at the Pontificia Universidad Javeriana. The forum's goal, is to promote teamwork spirit and collaborative learning between groups, as well as, to decrese the socalled oblivion curve. At the beginning,, students' inertia is evident; however, during the experience, the students have realized its efectivity in their learning process. We present the results of our study, and some recommendations as well.

Título traducido de la contribuciónUse of virtual forums for teaching fluids and thermodynamics courses. An experience at the Pontificia Universidad Javeriana
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)25-28
Número de páginas4
PublicaciónRevista Colombiana de Fisica
Volumen46
N.º2
EstadoPublicada - 2014

Palabras clave

  • Forum
  • TIGER evaluation rubric
  • Teamwork

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Uso de foros virtuales para la enseñanza de la asignatura de fluídos y termondinámica. Una experiencia en la Pontificia Universidad Javeriana'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto