School religious education in the classroom: A reading from the catholic and colombian context

Producción: Capítulo del libro/informe/acta de congresoCapítulo en libro de investigaciónrevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

Using a qualitative methodology, this chapter reflects on ecclesial and educational practices in Colombia. The critical analysis of the general framework proposed by the Congregation for Catholic Education on the teaching of the religious dimension gives rise to a confrontation between identity and religious transformations in Colombian society. It also reflects on how religious teaching in the classroom dialogues with the plural reality of society.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaCatholic Education in Latin America
Subtítulo de la publicación alojadaAn Ongoing Project
EditorialSpringer International Publishing
Páginas121-132
Número de páginas12
ISBN (versión digital)9783030750596
ISBN (versión impresa)9783030750589
DOI
EstadoPublicada - 06 jul. 2021
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'School religious education in the classroom: A reading from the catholic and colombian context'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto