Re-signifying teacher epistemologies through lesson planning: A study on language student teachers

Título traducido de la contribución: Resignificar la epistemología docente mediante la planificación de clases: un estudio sobre profesores de idiomas en formación

Diego F. Ubaque-Casallas, Edgar Aguirre-Garzón

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

10 Citas (Scopus)

Resumen

This paper reports the findings of a narrative study on language student teachers’ epistemological reconfigurations through lesson planning in a private university in Bogota, Colombia. The study aimed at exploring the possible forms of professional yet personal–local knowledge two language student teachers encounter and produce when they plan language lessons. We employed the life story interviewing to gather information on the subjective essence of the participant’s experiences in their teacher practicum. Findings suggest that through lesson planning, language student teachers manage to re-signify certain methodological yet hegemonic constructions of teaching and learning. Furthermore, their knowledge of themselves as teachers in relation to their practicum is shaped by circumstances they face in the process of planning and teaching lessons.

Título traducido de la contribuciónResignificar la epistemología docente mediante la planificación de clases: un estudio sobre profesores de idiomas en formación
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)131-144
Número de páginas14
PublicaciónProfile: Issues in Teachers' Professional Development
Volumen22
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 01 jul. 2020

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Resignificar la epistemología docente mediante la planificación de clases: un estudio sobre profesores de idiomas en formación'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto