Propuesta metodológica para medir la calidad del servicio de consulta externa en medicina general

Mauricio Losada Otálora, Augusto Rodríguez Orejuela, Miguel Hernandez-Espallardo

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article offers a methodological proposal for measuring quality of outpatient service using the model of tolerance zone. A mix of in-depth interviews, focus group meetings, exploratory factor analysis, and confirmatory factor analysis revealed that users make judgments about the quality of outpatient services by evaluating service convenience, substantial service, and human and professional aspects of service providers. The article includes a guide about how managers should apply, interpret, and use the outcomes of the proposed evaluation methodology. Lastly, it identifies limitations and suggests future research topics.

Título traducido de la contribuciónMethodological proposal for measuring quality of outpatient service in general medicine
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)185-204
Número de páginas20
PublicaciónEstudios Gerenciales
Volumen27
N.º120
DOI
EstadoPublicada - 2011
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Human
  • Outpatient service
  • Professional aspects of service
  • Service convenience
  • Substantial service
  • Tolerance zone

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Propuesta metodológica para medir la calidad del servicio de consulta externa en medicina general'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto