Perfiles Momentaneos de Compromiso a lo Largo de Tres Clases De Ciencias En Estudiantes Colombianos

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

Based on a person-oriented approach (Conner y Pope, 2013; Schmidt, Rosenberg y Beymer, 2017), this study examines momentary profiles of cognitive, affective, and behavioral engagement in high school students through three sessions of science classes (e.g. environmental education, biology, chemistry, and physics). A total of 53 Colombian high school students participated in this study (63 % women, 9th to 11th grade). The experience sampling method (ESM; Csikszentmihalyi y Larson, 1987; Zuzanek, 1999) was used to take repeated measures of cognitive engagement (importance), affective engagement (enjoyment and interest) and behavioral engagement (concentration and effort).

Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)61-78
Número de páginas18
PublicaciónInterdisciplinaria
Volumen37
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2020

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Perfiles Momentaneos de Compromiso a lo Largo de Tres Clases De Ciencias En Estudiantes Colombianos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto