La formación de los maestros noveles en la guía de las escuelas: Una preocupación de ayer y de hoy

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

Beginner teacher training was a concern for John Baptiste de La Salle, as it was for other pedagogues who preceded and succeeded him. La Salle was convinced of the importance of the teacher for the school to perform well. Despite the greater availability of means and resources today, this importance remains undoubtedly the same. Current times, however, challenge us to rethink the intuition of the Patron Saint of Teachers and to design training and accompanying processes for those who are just starting in the teaching profession so that the trialand- error principle and improvisation are not the road to find the best way to carry out their educational work.

Título traducido de la contribuciónBeginner teacher training in school guidance: A concern from the past and the present
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)203-211
Número de páginas9
PublicaciónRevista Lasallista de Investigacion
Volumen14
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Beginner teachers
  • Educational problems
  • Lasallian pedagogy
  • Teacher training
  • Teaching

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La formación de los maestros noveles en la guía de las escuelas: Una preocupación de ayer y de hoy'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto