La enseñanza de la comunicación: una mirada a los enfoques teóricos y metodológicos de profesores y programas de teorías de comunicación en Bogotá

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The light shed by theories dealing with this issue and the related pedagogical approaches inform this paper, which is intended as a look to the teaching of the communication theories in different communication colleges in Bogotá. It is clear that in any teaching-learning process the student is a fundamental actor; however, the research deals with the tension between two subjects in the process: teachers and programs of communication theories.

Título traducido de la contribuciónThe teaching of communication: A look to the theoretical and methodological approaches of teachers and programs on the communication theory in Bogotá
Idioma originalEspañol
PublicaciónSigno y Pensamiento
Volumen38
N.º75
DOI
EstadoPublicada - 2019

Palabras clave

  • Communication pedagogies
  • Communication theory and methodologies
  • Pedagogical approaches of communication

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La enseñanza de la comunicación: una mirada a los enfoques teóricos y metodológicos de profesores y programas de teorías de comunicación en Bogotá'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto