Itinerarios, hitos y catalizadores asociados a la emergencia del talento docente

María Caridad García-Cepero, Félix Antonio Gómez-Hernández, Darcy Milena Barrios-Martínez, Andrea Santamaría, Laura Estefanía Castro Fajardo, Andrea Sánchez Vallejo, Zulma Patricia Zuluaga Ocampo

Producción: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This document presents the results of the exploration and contextualization phase of the project "Rutas de emergencia del talento docente, estudio de casos en maestros con un uso sobresaliente de las TIC" ("Teaching talent emergency paths, case study in teachers with outstanding use of ICTs"). It is a mixed sequential explicative study. The first phase clas-sifies participants utilizing a multiple correspondence analysis. The second phase performs and analyzes three different interviews to nine teachers, utilizing the Gagné model (2009, 2015) to analyze content. This phase identifies itineraries, figures, and significant events in the participants' histories, which can understand the emergence of teaching talent in the Colombian context.

Título traducido de la contribuciónItineraries, milestones and catalysts associated with the emergence of talent of professors
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)85-115
Número de páginas31
PublicaciónRevista de Psicologia (Peru)
Volumen34
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2016

Palabras clave

  • Case study
  • Education
  • Educational quality
  • Exceptional teaching
  • Gifted teachers
  • ICT

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Itinerarios, hitos y catalizadores asociados a la emergencia del talento docente'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto