Intención emprendedora de estudiantes de educación media: Extendiendo la teoría de comportamiento planificado mediante el efecto exposición

Fabián Fernando Osorio, Juan Carlos Londoño Roldán

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

The Theory of Planned Behavior (TPB) has been empirically tested in the creation of entrepreneurial intentions, above all, among university students of different cultural backgrounds. This article tests the TPB using a sample of middle and high school students in the city of Cali, Colombia, through a model with partial least squares and finds that the exposure to entrepreneurial activities has a positive effect on the determinants of entrepreneurial intention. This line of research can be continued with a longitudinal study that can bring extensive and more solid results in regards to cultural differences.

Título traducido de la contribuciónEntrepreneurial intention in middle and high school students: Using the exposure effect to extend the theory of planned behaviour
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)103-131
Número de páginas29
PublicaciónCuadernos de Administracion
Volumen28
N.º51
DOI
EstadoPublicada - 2015

Palabras clave

  • Education
  • Entrepreneurial intention
  • Exposure effect
  • Theory of Planned Behavior

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Intención emprendedora de estudiantes de educación media: Extendiendo la teoría de comportamiento planificado mediante el efecto exposición'. En conjunto forman una huella única.

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