INCIDENCIA DE LA INTELIGENCIA ESPIRITUAL EN LA EDUCACIÓN RELIGIOSA ESCOLAR DESDE EL ÁMBITO COLOMBIANO

Jaime Laurence Bonilla Morales, Yaquelín García Garzón, Mario Andrés Peñaranda Quintana

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The purpose of this article is to reflect on the extent to which school religious education integrates, in its formative processes, the argumentative and experiential particularities of spiritual intelligence. In the same way, we ask if spiritual intelligence has the potential to favor the pedagogical paths of the educational options of school religious education. From this perspective, ways to establish bridges of dialogue and relationship will be identified, to the extent that these educational forms coincide in the claim to transform human and social life.

Título traducido de la contribuciónINCIDENCE OF SPIRITUAL INTELLIGENCE IN SCHOOL RELIGIOUS EDUCACIÓN FROM THE COLOMBIAN CONTEXT
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)19-42
Número de páginas24
PublicaciónCauriensia
Volumen19
DOI
EstadoPublicada - 2024

Palabras clave

  • compassionate care
  • depth
  • multiple intelligences
  • religious education
  • religious school education
  • spiritual intelligence
  • transcendence

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'INCIDENCIA DE LA INTELIGENCIA ESPIRITUAL EN LA EDUCACIÓN RELIGIOSA ESCOLAR DESDE EL ÁMBITO COLOMBIANO'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto