Implementation of a Multi-Family Intervention for Children With Behavioural and Emotional Problems in a Semi-Rural Population

Título traducido de la contribución: Implementación de una intervención multifamiliar para niños con problemas conductuales y emocionales en una población semirrural

Martha Isabel Jordán-Quintero, Felipe Agudelo Hernández, Adonilso Julio De la Rosa, Luisa Fernanda Cardona Porras, José Miguel Uribe-Restrepo

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

Objective: To determine the feasibility of implementing a community-based, multi-family group intervention in a semi-rural population in Aranzazu, northern Caldas, Colombia. Methods: Qualitative study. A convenience sample was taken of 10 families with children with affective and behavioural disorders, previously identified by the Child Behaviour Checklist (CBCL). The Multifamily Psychoeducational Psychotherapy (MF-PEP) model was adapted to the culture and needs of the families. Results: The contents of the sessions and the topics and experiences that were most significant for the children and their families are described. Conclusions: The adaptation to the cultural context of the multi-family intervention had a very good acceptability by all participants: caregivers, children and therapists.

Título traducido de la contribuciónImplementación de una intervención multifamiliar para niños con problemas conductuales y emocionales en una población semirrural
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)113-122
Número de páginas10
PublicaciónRevista Colombiana de Psiquiatria
Volumen51
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 01 abr. 2022

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Implementación de una intervención multifamiliar para niños con problemas conductuales y emocionales en una población semirrural'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto