Impacto de la orientación proactiva y reactiva al mercado sobre el éxito de la innovación. El papel moderador de la orientación al aprendizaje

Fabián F. Osorio Tinoco, Miguel Hernández Espallardo, Héctor Augusto Rodríguez Orejuela

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

From the theoretical perspective of market orientation proposed by Narver et al. (2004), this paper analyzes its relationship with innovation success and the moderating role of market and internally focused learning orientation. By ordinary least squares estimation of linear regression function it was found that reactive market orientation has a positive linear effect on innovation success. Meanwhile, proactive market orientation has an inverted U shaped effect that is moderated by market focused learning orientation. The paper demonstrates that each orientation type effects depend on the learning process type. It therefore follows that the enterprise’s innovation success would have better results when combining an adequate market orientation and the learning process type applied.

Título traducido de la contribuciónThe impact of proactive and reactive market orientation on innovation success. The moderating role of learning orientation
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)109-133
Número de páginas25
PublicaciónCuadernos de Administracion
Volumen27
N.º49
DOI
EstadoPublicada - 2014
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Innovation
  • learning orientation
  • market orientation

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Impacto de la orientación proactiva y reactiva al mercado sobre el éxito de la innovación. El papel moderador de la orientación al aprendizaje'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto