Evaluación de las capacidades académicas de las instituciones de educación superior frente a los objetivos de desarrollo sostenible: Una propuesta metodológica

Andrea Cecilia Sanabria-Suárez, Ángela María Forero-Orozco, Ana Lorena Rojas-Sabogal, José María Castillo Ariza

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

5 Citas (Scopus)

Resumen

Within the framework of sustainable development, Environmental management poses a challenge for all Higher Education Institutions (HEI). Although the 2030 Agenda is a global action framework, it becomes a challenge for the HEIs to transfer it to their local context through research. To simplify this task, a methodological proposal is put forward to evaluate the academic capaci-ties of the HEIs against the SDG. The methodology was developed in 5 phases and applied at the Pontificia Universidad Javeriana (PUJ) to SDG 3 Health and Wellbeing and its 13 sub-goals. A total of 1,694 research projects and theses, mainly from the School of Economic and Administrative Sciences and the School of Nursing. This methodological proposal constitutes an important con-tribution to the SDG and can also be replicated by other HEIs that wish to adopt it and contribute to the implementation of 2030 Agenda through research.

Título traducido de la contribuciónEvaluation of the academic capabilities of higher education institutions in sustainable development goals: A methodological proposal
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)133-190
Número de páginas58
PublicaciónDesarrollo y Sociedad
Volumen2020
N.º86
DOI
EstadoPublicada - sep. 2020

Palabras clave

  • Colombia
  • Environmental management
  • Higher education
  • Sustainable devel-opment

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Evaluación de las capacidades académicas de las instituciones de educación superior frente a los objetivos de desarrollo sostenible: Una propuesta metodológica'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto