Effect of reducing traffic speed on the durability of a road asphalt layer

Título traducido de la contribución: Efecto de la disminución de la velocidad vehicular en la durabilidad de una capa asfáltica

Hugo Alexander Rondón Quintana, Fredy Alberto Reyes Lizcano, Carlos Felipe Urazán Bonells

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

Due to increased congestion on its main routes, the cities of Latin American, have been experiencing a reduction in traffic speed. This article presents the results of research conducted to establish the changes of the mechanical properties under repeated loads that occur in a MDC-2 hot mix asphalt (HMA) when the vehicular speed decreases. The studies were carried out using asphalt mixtures produced in the city of Bogotá, Colombia. As a general conclusion, it has been found that by reducing the speed of traffic, the asphalt concrete mixture reduces its stiffness and resistance to fatigue. For example, a reduction of the speed from 60 km/h to 30 km/h results in a reduction of approximately 15.6% in the stiffness of the asphalt mixture and 39.5% in its fatigue life.

Título traducido de la contribuciónEfecto de la disminución de la velocidad vehicular en la durabilidad de una capa asfáltica
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)139-149
Número de páginas11
PublicaciónIngeniare
Volumen21
N.º1
DOI
EstadoPublicada - abr. 2013

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Efecto de la disminución de la velocidad vehicular en la durabilidad de una capa asfáltica'. En conjunto forman una huella única.

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