Educación para la emancipación: Desafíos para las prácticas de formación de docentes

Ricardo Delgado-Salazar

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This text gathers the statements presented at the Colloquium on teacher training practices, which had as a central crux of reflection the political sense of educational practices. When adopting some of the assumptions coming from the critical theory, some ideas that invite to think in the urgent need to redirect thinking and action to understand and transform the savage experiences and unfairnesses that cause violence in a society like the Colombian which faces a humanitarian crisis are developed. All of the above leads to highlighting the value of experience, storytelling, the emotional repertory, and the work on memory as the referrals for an education for emancipation.

Título traducido de la contribuciónEducation for emancipation: Challenges for the teacher training practices
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)227-234
Número de páginas8
PublicaciónMagis
Volumen2
N.º3
EstadoPublicada - 01 jul. 2009

Palabras clave

  • Education
  • Emancipation
  • Emotions
  • Experience
  • Memory
  • Storytelling

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Educación para la emancipación: Desafíos para las prácticas de formación de docentes'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto