Design of a Questionnaire for Psychosocial and Complaint Characterisation in University Psychological Assistance Centres

Título traducido de la contribución: Diseño de un cuestionario de caracterización psicosocial y de motivos de consulta en Centros de Atención Psicológica Universitarios

Tatiana Colón Llamas, Andrea Escobar Altare, Alejandro Granados-García, María Fernanda Parra-Murillo, Andrés Santacoloma Giraldo, Socorro Moreno Luna, Luis Manuel Silva Martin

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Characterizing chief psychological consulting complaints is often difficult due their varied and multidimensional nature, which is reflected by the lack of appropriate instruments to gather systematic information. However, such systematization would encourage better targeting of limited mental healthcare resources through a description and characterization of reasons for encounter. T o add to these efforts, this descriptive study presents the process of conceptualizing, developing and applying a questionnaire to conduct a psychosocial and chief complaint characterization in a sample of children (N= 418, Mage= 8.4, SDage= 2.17), teenagers (N= 238, Mage= 15.2, SDage= 1.54) and adults (N= 869, Mage= 30.8, SDage= 13.03) who consulted at 28 University-based Psychological Assistance Centers across Colombia, along with validity evidences, with the goal of providing Latin American psychological communities with a guide to building localized instruments.

Título traducido de la contribuciónDiseño de un cuestionario de caracterización psicosocial y de motivos de consulta en Centros de Atención Psicológica Universitarios
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)1-12
Número de páginas12
PublicaciónUniversitas Psychologica
Volumen19
DOI
EstadoPublicada - 2020

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Diseño de un cuestionario de caracterización psicosocial y de motivos de consulta en Centros de Atención Psicológica Universitarios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto