Cubilletes: Sistema Adaptativo de Apoyo al Aprendizaje Experiencial de Reconocimiento y Uso de Dinero

Alejandra Cubillos Carvajal, Angela Carrillo-Ramos

Producción: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This work presents Cubilletes, an adaptive system to support the experiential learning and use of money guided towards children with Down Syndrome. This system was created as a response to the need of learning, recognizing and using Colombian coins and bills, applying their basic math knowledge in order to promote the reach to adulthood with more independence by making their own purchases, or paying for their basic needs. One of the most important objectives of Cubilletes is to give them tools to live a more inclusive and autonomous life.

Título traducido de la contribuciónCubilletes: Adaptive system to support experiential learning in recognition and use of money
Idioma originalEspañol
Título de la publicación alojada2015 10th Colombian Computing Conference, 10CCC 2015
EditoresOscar Gonzalez, Mario Sanchez
EditorialInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Páginas431-438
Número de páginas8
ISBN (versión digital)9781467394642
DOI
EstadoPublicada - 20 nov. 2015
Evento10th Colombian Computing Conference, 10CCC 2015 - Bogota, Colombia
Duración: 21 sep. 201525 sep. 2015

Serie de la publicación

Nombre2015 10th Colombian Computing Conference, 10CCC 2015

Conferencia

Conferencia10th Colombian Computing Conference, 10CCC 2015
País/TerritorioColombia
CiudadBogota
Período21/09/1525/09/15

Palabras clave

  • Down Syndrome
  • adaptive system
  • experiential /earning
  • money

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Cubilletes: Sistema Adaptativo de Apoyo al Aprendizaje Experiencial de Reconocimiento y Uso de Dinero'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto