¿Clásico o técnico? El bachillerato y la enseñanza secundaria en Colombia, 1903-1956

Producción: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

In Colombia, until 1892 starts the process of shaping a modern national education system-staggered, public and democratic-, crossed by a complex set of tensions, including: between the state and the Church, the private sector and the public sector; the Humanist-elitist and the democratic-diversified conceptions of the baccalaureate; and a tension between central and local elites, for funding, autonomy and uniformity. The state pawned in controlling a hierarchical system. But when more democratizing proposals emerged, both the state and the intellectual elites refused to assume them as a national project.

Título traducido de la contribuciónClassic or technical? Secondary school in Colombia, 1903-1956
Idioma originalEspañol
Número de artículo98995
PublicaciónHistoria da Educacao
Volumen24
DOI
EstadoPublicada - 2020

Palabras clave

  • Baccalaureate
  • Colombia
  • Public instruction system
  • Secondary education
  • Unified school

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Clásico o técnico? El bachillerato y la enseñanza secundaria en Colombia, 1903-1956'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto