Adaptation and disability aspects in a virtual learning environment

Título traducido de la contribución: Características de adaptación y discapacidad a tener en cuenta en entornos virtuales de aprendizaje

Producción: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

11 Citas (Scopus)

Resumen

This paper discusses the main aspects that drive the design of intelligent tutoring system based virtual learning environments. Most of these virtual learning systems focus on tutor activity and use artificial intelligence techniques. Information about the interaction with these systems is used to create a model that, given the preferences and learning styles of a student, performs an information retrieval process to adapt content delivery to the student, according to his/her particular characteristics (learning style, behavior, performance, and whether the student has a disability or not).

Título traducido de la contribuciónCaracterísticas de adaptación y discapacidad a tener en cuenta en entornos virtuales de aprendizaje
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)6-14
Número de páginas9
PublicaciónDYNA (Colombia)
Volumen79
N.º173 PART II
EstadoPublicada - 2012

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Características de adaptación y discapacidad a tener en cuenta en entornos virtuales de aprendizaje'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto